دکتری پودر آهن قوطی دست دوم را به جای شربت آهن به مریض خود پیشنهاد داد

آهن قوطی دست دوم یک فلز با واکنش متوسط است و دارای سه حالت اکسیداسیون مهم 0، +2 و +3 است. ما آزمایش‌های عنصر ماه مس را برای کلاس به یاد می‌آوریم و توجه می‌کنیم که آهن در اسیدها حل می‌شود و راحت‌تر از مس و نقره اکسید می‌شود، اما به راحتی کمتر از روی، منیزیم یا آلومینیوم اکسید می‌شود.

یک سیم آهن تمیز به طول 7 تا 10 سانتی متر را در لوله آزمایش قرار می دهیم و روی آن را با 6 مولار هیدروکلراید می پوشانیم و لوله آزمایش را به طور خلاصه در یک لیوان آب داغ گرم می کنیم.

ما واکنش محلول تیوسیانات پتاسیم (KSCN) و محلول فروسیانید پتاسیم (K4Fe(CN)6) را با محلول 5٪ (w/v) کلرید آهن (FeCl3) نشان می دهیم .

جادوی شیمیایی برای انجام این کار، محلول FeCl3 رقیق را روی کاغذی که روی آن تصویری با استفاده از محلول تیوسیانات پتاسیم و محلول فروسیانید پتاسیم کشیده شده است اسپری می کنیم.

توجه می کنیم که آهن کمپلکس های رنگی زیادی را تشکیل می دهد، درست همانطور که مس انجام داد، که نمونه ای از فلزات واسطه است.

ما یک ترفند جادویی شیمیایی دیگر، نمایش “کوزه رمز و راز” را انجام می دهیم و برخی از رنگ های قابل تولید از ترکیبات آهن را به کلاس نشان می دهیم (شکل 3). % از مقدار توصیه شده روزانه” آهن. یک فنجان یا بیشتر غلات صبحانه غنی شده با آهن را به آب داخل یک بشر اضافه می کنیم، یک نوار همزن مغناطیسی تمیز را به کلاس نشان می دهیم، نوار همزن را به لیوان اضافه می کنیم و مخلوط را روی یک همزن مغناطیسی قرار می دهیم.

توجه می کنیم که پنل مواد روی جعبه غلات بیان می کند که آهن به عنوان خود آهن وجود دارد نه به عنوان یک ترکیب آهن، و از کلاس می پرسیم که “چرا آهن به عنوان آهن فلزی به غلات اضافه می شود؟

” پاسخ در شیمی آهن نهفته است: انسان می تواند ترکیبات آهن (II) را جذب کند اما ترکیبات آهن (III) را به خوبی جذب نمی کند. با این حال، اگر یک ترکیب آهن (II) به غلات اضافه شود، با اکسیژن هوا واکنش داده و یک ترکیب آهن (III) تولید می کند. بنابراین، آهن به عنوان فلز آهن اضافه می شود، که در HCl در معده حل می شود و کلرید آهن (II) به دست می آید که به سرعت جذب می شود.