ساخت سفال در آموزش فناوری

ساخت سفال در آموزش فناوری با هدف تقویت توانایی عملی و خلاقانه دانش آموزان است. در یک کلاس معمولی ساخت سفال، دانش آموزان دستورالعمل های معلم را در مورد تکنیک های اساسی مورد استفاده در ساخت سفال دریافت می کنند و فرصت هایی برای تمرین دارند.

همانطور که می دانید امروزه در خانه تابلو سفالی دیواری متفاوت از نقش و نگار مختلف وجود دارد که نوع سفال نقش برجسته یکی از مدلها خواهد بود.

ایجاد یک فرآیند مشاهده-انجام-بازتاب برای دانش آموزان در کلاس ساخت سفال برای ارتقاء تجربه یادگیری و عملکرد آنها معنادار است.

بنابراین، در این مطالعه، یک رویکرد ساخت سفال مبتنی بر واقعیت مجازی (VR) برای آموزش فناوری در یک دبیرستان برای بررسی اثرات آن بر خلاقیت و مشارکت یادگیری دانش‌آموزان استفاده شد.

اگر بخواهیم بهترین و مطلوب ترین نوع آجر را به شما معرفی نماییم تا در ساختمانهای خود از آن بهره ببرید باید آجر سفالی عایق دار را مد نظر قرار دهیم.آجر سفالی سقفی یکی از مصالح پوششی سقف است، در کشور ما در سقف تیرچه بلوک، تیرچه ها به عنوان تیر فرعی کاربرد دارند. که برای پر کردن میان دو تیرچه در سقف از بلوک های سفالی سقفی استفاده می کنند.

در کل 97 دانش آموز کلاس هفتم از سه کلاس در کلاس سفال سازی شرکت کردند. یک کلاس شامل 34 دانش آموز به عنوان یادگیری گروه آزمایشی با رویکرد مبتنی بر واقعیت مجازی، در حالی که دو کلاس دیگر به عنوان گروه کنترل، با 30 دانش آموز با رویکرد کاغذ و مداد و 33 دانش آموز با روش یادگیری اختصاص داده شدند.

این محصول بیشترین کاربرد را در تیغه های ساختمان چه تیغه های داخلی و چه دیوارهای خارجی ساختمان است  بلکه تهیه این محصول می تواند نقش مؤثری در کاهش هزینه های ساختمان داشته باشد ولی باید توجه داشت که مصالح ارزان ولی با کیفیت تهیه نمود بلکه آجر سفال درجه یک تحت هیچ شرایطی شوره نمیزند.

رویکرد مبتنی بر خاک رس نتایج نشان داد که دانش‌آموزانی که با رویکرد مبتنی بر VR یاد می‌گیرند نه تنها از نظر محصولات خود خلاق‌تر بودند، بلکه درگیری شناختی بالاتری نسبت به گروه‌های کنترل داشتند. علاوه بر این، رویکرد مبتنی بر واقعیت مجازی در مقایسه با رویکرد کاغذ و مداد، مشارکت رفتاری، عاطفی و اجتماعی دانش‌آموزان را بهبود بخشید.

  • منابع:
    1. Effects of a virtual reality-based pottery making approach on junior high school students’ creativity and learning engagement
  • تبلیغات:
    1. با غذا خوردن در ظروف مسی بیمار می شوید.
    2. فواید سلامتی و تغذیه ای لیمو
    3. از بین بردن بوی عرق با لیمو
    4. عجیبترین چیزی که در شکم ماهی کپور پیدا شد