سرامیک طرح فرش که با بوی خود انسان را مست می کند!

استفاده و حمایت از کمد آب سرامیکی در نیجریه زیاد است. بنابراین تقاضای محلی برای محصولات سرامیکی با توجه به جمعیت بیش از صد و هفتاد میلیونی ما بسیار زیاد است، با این حال عرضه از طریق واردات تامین می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که نیجریه در میان مصرف‌کنندگان محصولات سرامیکی، عمدتاً کمد آب سرامیکی، رتبه 13 را دارد.

علاوه بر این، طبق گزارش انجمن سازندگان نیجریه (MAN) روزانه حدود پنجاه ظرف از محصولات سرامیکی وارد کشور می شود [ 9 ].

بنابراین، این تحقیق بر مناسب بودن و استفاده از مواد خام سرامیکی و سرامیک طرح فرش محلی از جنوب غربی نیجریه در ترکیب دستور العمل کارآمد، برای تولید کمد آب از طریق یک فرآیند تولید که می تواند در مقیاس کوچک یا حتی در سطح کلبه انجام شود، متمرکز شده است.

مواد خام مورد استفاده در این مطالعه کائولن، فلدسپات، ماسه سیلیکا و خاک رس توپی به ترتیب از ایجرو در اکیتی، سانگوتدو در لاگوس و ماگبورو در ایالت اوگون هستند.

نمونه های مواد اولیه از رسوب آنها برای تولید کمد آب به صورت جامد در شکل 1 نشان داده شده است.

نتایج نشان می‌دهد که افزودن آلومینا – از طریق منابع معدنی متمایز – ممکن است جایگزین جالبی برای جلوگیری از تبلور سیلیکات‌های کلسیم باشد که باعث کاهش شفافیت لعاب‌های مورد استفاده در بخش کاشی و سرامیک می‌شود.
عوامل موثر بر شفافیت لعاب کاشی و سرامیک تولید شده به روش تک پخت

در نهایت، یک لعاب اکولوژیکی شیشه و سرامیک کاملاً متناسب بر روی کاشی و سرامیک چینی تولید شده است که یک فاز منحصر به فرد، آنورتیت را نشان می دهد که استحکام خمشی بالا (حدود 96 مگاپاسکال) و میکروسختی قابل توجه ویکرز 250 گیگا پاسکال را تضمین می کند و خواص مکانیکی را بهبود می بخشد. کاشی و سرامیک پرسلن معمولی.
توسعه یک لعاب شیشه-سرامیک فرموله شده از بقایای صنعتی برای بهبود خواص مکانیکی کاشی های سنگی چینی
در نتیجه، این رابط ملات-کاشی است که بر خواص کل سیستم زیرلایه-ملات-کاشی سخت شده غالب است.
تکامل ریزساختاری و خواص فیزیکی ملات های اصلاح شده با پلیمر