سود پرک کرمانشاه وقتی که در حالت مایع لمس شود جامد می شود

هیدروکسید سدیم، شیمی سود پرک کرمانشاه یک ترکیب اساسی مهم است که در بسیاری از صنایع استفاده می شود. نام دیگر سدیم هیدروکسید کاستیک است. رنگ آن سفید است و خاصیت جذب رطوبت دارد.

به راحتی در آب حل می شود. ساختاری نرم، لغزنده و صابون مانند دارد. به صورت مایع و جامد موجود است. بویی هم نداره جامد به صورت نی و مهره و مایع به صورت محلول آبی است.

هیدروکسید سدیم توسط هامفری دی در انگلستان در سال 1807 کشف شد و دقیقاً مشخص نیست که این کشف چگونه انجام شده است.

هیدروکسید سدیم به خودی خود به طور طبیعی وجود ندارد، اما ساخت آن بسیار آسان است. این به صورت محلول 50% در نتیجه الکترولیز نمک خوراکی ساده تولید می شود. گاز کلر در این زمان تولید می شود. در نتیجه تبخیر آب موجود در محلول، ماده سوز آور جامد به دست می آید. در بسته بندی های 25 کیلوگرمی معامله می شود.

مناطق استفاده

سدیم هیدروکسید در بسیاری از زمینه ها در صنعت استفاده می شود. در پالایشگاه های نفت در صنایع کاغذ، رنگ، ابریشم مصنوعی، مواد شوینده استفاده می شود.
بیشترین کاربرد آن در صنایع شیمیایی است، سپس از مواد شوینده و رنگ در صنعت کاغذ استفاده می شود.
در تولید آلومینیوم نیز کاربرد دارد.
هیدروکسید سدیم و سولفید مواد اولیه در کاغذسازی هستند. این مواد مواد تشکیل دهنده اصلی محلول جداسازی لینگین از فیبر سریل در طول پروژه کرافت هستند. هیدروکسید سدیم برای سفید کردن کاغذ رنگی قهوه تولید شده استفاده می شود.
هیدروکسید سدیم در صابون سازی و در تولید بیودیزل در صنعت نفت استفاده می شود.
در پوست کندن میوه ها و سبزیجات به روش های شیمیایی، در فرآوری شکلات و کاکائو استفاده می شود.
همچنین برای غلیظ کردن در تولید کارامل و نوشابه استفاده می شود.
زیتون ها معمولاً با استفاده از هیدروکسید سدیم نرم می شوند.
هیدروکسید سدیم به عنوان یک عامل تمیز کننده استفاده می شود که رایج ترین آن در بازکن های تخلیه است. به دلیل خاصیت چربی زدایی قوی در فولادهای ضد زنگ استفاده می شود.