سوزن آنژیوکت که سبب باطل شدن پروانه طبابت پزشکی شد

در نمای محور کوتاه، عمق از پوست تا دیواره قدامی شریان رادیال اندازه گیری شد. قطر به عنوان فاصله از دیواره قدامی داخل شریانی شعاعی تا دیواره خلفی اندازه گیری شد.

ارزیابی شرایط شریان رادیال توسط سوزن آنژیوکت شامل کلسیفیکاسیون، تنگی سگمنتال و پیچ خوردگی بود. امتیاز کلسیفیکاسیون 1 بود، زمانی که کلسیفیکاسیون در شریان مشاهده شد در حالی که پروب اولتراسوند بین P1 و P2 ردیابی شد.

تنگی سگمنتال با ردیابی بین P1 و P2 در نمای محور کوتاه ارزیابی شد و با توجه به درجه تنگی نسبت به قطر P1 امتیازی تعیین شد.

اگر درجه تنگی کاهش قطر بین P1 و P2 را کمتر از 10% نشان داد، 0 امتیاز داده شد؛ 1 امتیاز برای کاهش قطر 10٪ -49٪ داده شد.

اگر کاهش قطر 50٪ یا بیشتر باشد، 2 امتیاز داده می شود. پیچ خوردگی با قرار دادن پروب اولتراسوند به موازات رگ بین نقاط P1 و P2 ارزیابی شد.

در نمای محوری بلند اولتراسوند، اگر رگ صاف است، نمره 0 بگیرید، اگر رگ پرپیچ و خم به سمت بالا یا چپ به راست مشاهده شود، 1 امتیاز و اگر رگ پیچ در پیچ به سمت بالا و چپ به راست مشاهده شود، 2 امتیاز داده می شود.

نمره کل بر اساس درجه تغییر مورفولوژیک شریان رادیال در مقیاسی از 0 تا 5 توزیع می شود.

قرار دادن کاتتریزاسیون شریانی
کانولاسیون شریانی توسط سوراخ شریان رادیال با هدایت اولتراسوند با استفاده از سونوگرافی با یک پروب خطی و یک کاتتر گیج 20 (Angiocatheter, Sewoon Medical Ltd, Korea) انجام شد.

پروب اولتراسوند، در یک پوشش استریل، روی سطح پوست قرار گرفت و شریان رادیال در نمای محور کوتاه مشاهده شد. موقعیت پروب به گونه ای تنظیم شد که سطح مقطع شریان رادیال بر روی صفحه نمایش قرار گیرد.

گروه سونوگرافی معمولی (گروه C).
سوزن در فاصله 5 میلی متری از مرکز پروب با زاویه تقریباً 30 تا 45 درجه به پوست وارد شد.

بدون حرکت دادن پروب اولتراسوند، آنژیوکت تحت هدایت اولتراسوند تا زمانی که تایید شد که نوک سوزن مرکز سرخرگ را قرار داده است، پیش رفت ( شکل 1A(a)).

پس از تایید، خون به داخل هاب کاتتر آسپیره شد، سوزن در حالی که زاویه سوراخ را کاهش داد، کمی جلو رفت و یک کاتتر خارجی به داخل شریان وارد شد.

با این حال، پس از برداشتن سوزن راهنمای داخلی، نویسندگان در صورت عدم مشاهده بازگشت خون، سوراخ کردن دیواره خلفی شریان را در نظر گرفتند. کاتتر خارجی با اعمال فشار منفی به سرنگ خارج شد تا زمانی که آسپیراسیون خون دوباره مشاهده شود.