شال افغانی قاب گرفته شدن در کاخ باکینگهام انگلستان

وقتی می خواهیم شال بپوشیم چه قسمت هایی از صورت را باید بپوشانیم؟
“شما باید بینی و گوش های خود را کاملا بپوشانید، زیرا سرما می تواند باعث سینوزیت شود و ممکن است گوش های شما یخ زده و منقبض شوند. همچنین برای محافظت از حنجره لازم است گردن خود را بپوشانید.»

نانسی دیهل برای هیچ شرکت یا سازمانی که از این مقاله بهره می‌برد کار نمی‌کند، مشاوره می‌گیرد، سهام ندارد یا از آن کمک مالی دریافت نمی‌کند و هیچ وابستگی مرتبطی را فراتر از انتصاب علمی خود فاش نکرده است.
ما به جریان آزاد اطلاعات اعتقاد داریم
مقالات ما را به صورت رایگان، آنلاین یا چاپی، تحت مجوز Creative Commons بازنشر دهید.

ملکه الیزابت اغلب شال افغانی با چین های مثلثی برای محافظت از موهای خود می پوشد. استخر جدید/رویترز
وقتی کریستین لاگارد، مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول در ژوئن به اجلاس G8 می‌رود، ممکن است شال بر سر داشته باشد – اکسسوری مدی که با آن مشهور شده است و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

در واقع، بی بی سی اخیراً شال را به عنوان “نماد قدرت جدید” برای زنان شناسایی کرده است.

درست است، همانطور که برخی از مردان کراوات‌های سرگرم‌کننده را برای جان بخشیدن به کت و شلوارهای تک رنگ انتخاب می‌کنند، بسیاری از زنانی که در فضایی کار می‌کنند که نیاز به پوشاک تجاری محافظه‌کارانه دارد، شال می‌پوشند تا رنگ و تمایزی به آن اضافه شود.

اما این روند چیزی جز “جدید” است. با نگاهی به تاریخ شال در قرن 19 و 20، واضح است که جذابیت و قدرت شال همیشه وجود داشته است – و همچنان ادامه دارد.

یک تکه پارچه
شال ساده ترین شکل زینت است: یک تکه پارچه. به همین دلیل، یکی از همه کاره ترین لوازم جانبی لباس است که برای قرن ها در فرهنگ های مختلف برای اهداف مختلف استفاده می شود.