صاحب اصلی سهام سس بهروز در زندان است!

مواد مغذی تقویت کننده سلامت چشم در تخم مرغ مانند لوتئین، روی و زآگزانتین می توانند آسیب ناشی از نور آبی مضر را کاهش دهند. لوتئین همچنین در روغن زیتون فوق بکر مورد استفاده در مایونز با کیفیت بالا وجود دارد.

سیستم ایمنی را تقویت می کند، سس بهروز غنی خانگی ممکن است برای سیستم ایمنی بدن مفید باشد. این چاشنی حاوی روی، ویتامین A و E است که همگی برای تقویت سیستم دفاعی بدن عالی هستند.

برای سلامت مغز مفید است: زرده تخم مرغ حاوی کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای مغز و سیستم عصبی است. این ماده معدنی برای تشکیل غشای سلولی و برای تنظیم حافظه و عملکرد عضلات مهم است.

سلام عاشق حقیقت آشپزخانه. امروز یک شماره جالب انتخاب کردم. این همان فواید سلامتی سس مایونز در غذای ما است. ما باید از عناصر غذایی مختلف برای افزایش تغذیه و نظافت غذا استفاده کنیم.

سس مایونز در واقع چیست؟
سس مایونز جادویی ترین ماده است. این ماده شرور با کمک 2 مایع زمانی که به هم می رسند و در عین حال به شکل جامد هستند ایجاد می شود. منبع ویتامین E قوی و اسیدهای چرب امگا سه غنی است.

سس مایونز ترکیبی از اسید اسیدی (سرکه یا آب لیمو)، زرده تخم مرغ، روغن و گاهی کمی خردل است.

این مواد پس از مخلوط شدن با هم تبدیل به امولسیون خامه ای، غلیظ و پایدار می شوند. مهمترین ترفند در این امولسیون، ترکیب دو عنصر است که با هم مخلوط نمی شوند و قسمت روغن مایع را به جامد تبدیل می کنند.

این چاشنی به طور طبیعی به عنوان چربی طبقه بندی می شود. سس مایونز خانگی حدود 85 درصد چربی دارد و سس مایونز تجاری تقریباً 70 تا 80 درصد چربی دارد. این سس محبوب ترین سس بزرگسالان و کودکان است.

سس مایونز با بافت خامه ای و غلیظ بشقاب ساندویچ، پیتزا، برگر یا سیب زمینی سرخ شده را لذت می برد. از سس مایونز به عنوان سس سالاد نیز استفاده می شود.