فلفل دلمه ای در یزد شاهد چندین فقره قاچاق در مرزهای کرمان شد

همانطور که در بالا در “انواع فلفل دلمه ای” ذکر شد، سبزی هایی که معمولاً وقتی به فلفل سبز فکر می کنیم (فلفل سبز) به آن فکر می کنیم، فلفل های نارس هستند.

فلفل دلمه ای قرمز یا فلفل دلمه ای رنگی فلفل دلمه ای در یزد کاملا رسیده است. میوه های نارس که خوراکی هستند 15 تا 20 روز پس از گلدهی و 40 تا 60 روز پس از گلدهی کاملاً رسیده اند.
میوه ها از اواسط خرداد شروع به رشد می کنند، اما اگر اجازه بدهند اولین میوه ها بیش از 40 روز برسند، انرژی موجود در میوه ها برای رسیدن میوه ها مصرف می شود، بنابراین میوه ها خسته می شوند و رشد آنها به تاخیر می افتد.


ضعیف می شود. بیایید در این زمان میوه را زود برداشت کنیم و انرژی را به سمت رشد ذخیره کنیم. این به گیاه اجازه می دهد تا برداشت طولانی مدت داشته باشد. برعکس، زمانی که درخت قوی است، می توانید با برداشت آن پس از رسیدن، رشد آن را کنترل کنید.
برداشت فلفل سبز با بریدن کاسه گل با قیچی انجام می شود. حتما از قیچی برای برداشت شاخه های فلفل دلمه ای استفاده کنید، زیرا به راحتی می شکنند.
علاوه بر این، Publika پس از رسیدن کامل برداشت می شود، نه نابالغ. از زمان گلدهی تا برداشت حدود 40-50 روز طول می کشد. اگر در این مدت باران ببارد، میوه به راحتی می ریزد، پس حتما از آن در برابر باران محافظت کنید.
در مورد بیماری ها و آفات فلفل
بیماری موزاییک شایع ترین بیماری در فلفل است. ویروس عامل این بیماری توسط شته ها منتقل می شود، بنابراین مهم است که از شر آنها خلاص شوید.
بیماری موزاییک باعث ایجاد طرح های موزائیک تیره و روشن روی برگ ها می شود، برگ ها چین خورده و بد شکل می شوند و کل گیاه پژمرده می شود. برگ های آلوده را نمی توان درمان کرد، بنابراین مناطق آسیب دیده را قطع کرده و برای جلوگیری از انتشار با مواد شیمیایی اسپری می کنند.