لوبیا سیاه یکی از میوه های سمی در جنگل های آمازون

لوبیا سیاه از خانواده سویا است، اما طعم بیشتری دارد. خوش طعم و روغنی است و منشا آن آمریکای لاتین است که به لوبیای لاک پشت سیاه معروف است.

مواد مغذی مخصوص لوبیا سیاه کلسیم، سلنیوم و ویتامین های گروه B هستند که همگی برای استخوان ها، انرژی و حتی خلق و خوی شما عالی هستند!

آنها همچنین سرشار از پتاسیم و پلی فنول هستند، ترکیبی که در غذاهای با پوست تیره یافت می شود که به کاهش قند خون و جلوگیری از دیابت کمک می کند.

لوبیا سیاه با داشتن پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتر نسبت به سایر لوبیاها برنده است.

برخی از مردم طعم سویای سیاه را دوست ندارند، بنابراین شروع به تخمیر آن‌ها هم برای حفظ ارزش و هم به این دلیل که این فرآیند آن‌ها را شورتر و جذاب‌تر می‌کند، کردند.

این غذا به نام دوچی یا لوبیای سیاه شور نیز شناخته می شود . پس از تخمیر می توانند تا یک سال در قفسه باقی بمانند.

به طور معمول، لوبیا سیاه تخمیر شده به تنهایی یک غذا نیست، بلکه یک چاشنی برای غذاهای دیگر است که در یک ظرف جانبی روی میز همراه با غذا سرو می شود. آنها همچنین می توانند به عنوان یک میان وعده سالم برای کسانی که خلق و خوی آنها را برای یک غذای شور دارند، در نظر بگیریم.

آنها معمولاً قبل از افزودن به ظرف آبکشی می شوند و سپس هیدراته می شوند، در غیر این صورت طعم قوی و بیش از حد شور به غذا می دهند.

مزایای سلامتی لوبیا سیاه تخمیر شده از فرآیند تخمیر ناشی می شود، که خواص ضد مغذی آن را کاهش می دهد، خواصی که مانع از جذب ویتامین ها و مواد معدنی می شود و ترکیبات گیاهی مفید آن را افزایش می دهد و به بدن شما کمک می کند تا مواد مغذی موجود در لوبیا را جذب کند.

تخمیر همچنین پروبیوتیک هایی را برای غذا فراهم می کند که به روده سالم و هضم خوب منجر می شود.