مغز تخمه آفتابگردان که با خوردن آن جوش نمی زنید

هویت گل آفتابگردان این است که در طول روز در اطراف سوری ناپدید می شود، گل آفتابگردان در همان جهتی است که سوری در آن قرار دارد. گلهای آن صبح هنگام طلوع خورشید شکوفا می شوند و هنگام غروب خورشید پژمرده می شوند.

گلهای آفتابگردان به رنگ زرد، بنفش و سفید هستند، آفتابگردان بنفش رنگ عمدتاً در بیهار، اوریسا، گجرات و جنوب هند یافت می شود. خواص انواع گل آفتابگردان یکسان است.

گیاه آفتابگردان 1 تا 4 فوت ارتفاع دارد. بذرها در مرکز گل مغز تخمه آفتابگردان پر می شوند، کاشت گیاه آفتابگردان فقط توسط بذر انجام می شود.

موارد استفاده از آفتابگردان در پاکسازی معده

با زدن یک قطره روغن تخمه آفتابگردان روی ناف، معده از طریق کاتارسیس پاک می شود.

همچنین بخوانید : سیستم ایمنی بدن چیست؟

4. فواید آفتابگردان در گلو (سوراجموخی که لبه)

هم ریشه آفتابگردان و هم سیر را آسیاب کنید و از آن کیک درست کنید، با بستن این کیک روی گردن گواتر می ترکد و سرازیر می شود، اما درد زیادی در آن وجود دارد.

فواید تخمه آفتابگردان در انبوه (بواسیر)

مخلوط کردن 3 گرم شکر در 3 گرم پودر تخمه آفتابگردان و خوردن هر روز صبح و عصر، توده های ناشی از باد را از بین می برد. اما در غذا فقط باید از قیمه، خاچدی و دوغ استفاده کرد.

همچنین بخوانید: درمان های خانگی ساده آیورودا برای خلاص شدن از شر گاز معده

تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین های گروه B است و حاوی مقادیر خوبی از فسفر، منیزیم، آهن، کلسیم، پتاسیم، پروتئین و ویتامین E است.

مواد معدنی، روی، منگنز نیز در آن یافت می شود . تخمه آفتابگردان منبع طبیعی خوبی از روی و تقویت کننده سیستم ایمنی است. همچنین به محافظت در برابر بیماری قلبی کمک می کند.