هر یکصد گرم آلو خورشتی خشک به حدود ۱۷۰۰ لیتر آب برای ساخته شدن نیاز دارد

اگر معمولاً آب میوه های طبیعی را با مقدار زیادی میوه درست می کنید، آلو خورشتی خشک بر شدت آن افزوده می شود و همچنین مقدار زیادی آبمیوه می دهد. راه های دیگر خوردن آن سس، مربا و پخت است.

تابستان امسال، بدون توجه به تنوع و شکل، آلو بخورید تا از طعم لذیذ آن و همچنین فواید سلامتی آن لذت ببرید.

طرح اجرای صحیح هرس آلو در پاییز. نحوه هرس آلو در بهار و پاییز هرس در برابر پیری آلو در بهار
نحوه هرس آلو در فصل بهار
آلو نیز مانند سایر درختان میوه نیاز به هرس دارد، اما مراقبت بیش از حد و رویکرد اشتباه مفید نخواهد بود، بلکه می تواند به کاهش عملکرد نیز کمک کند. اگر تصمیم دارید هرس آلو را خودتان انجام دهید، باید به برخی از ویژگی های مهم این فرآیند توجه کنید.

شکل ظاهری و ابعاد درخت آلو
آلو درخت بزرگی نیست و معمولاً بلند نمی شود. اما در طول توسعه تاج، چنگال ها در یک زاویه حاد تشکیل می شوند که در آن سوراخ های یخبندان در زمستان تشکیل می شود. اگر چنگال های آسیب دیده به موقع وصل نشوند، در حین باردهی شکستگی ایجاد می شود.

این فرهنگ مستعد رشد جوانه ها است که تاج درخت را بسیار ضخیم می کند و زود هنگام شاخه ها با جوانه های میوه قرار می گیرند. همه اینها به این واقعیت منجر می شود که خود شاخه ها کشیده می شوند – بلند و نازک می شوند و کیفیت و کمیت میوه ها بدتر می شود. درختان به طور ناهموار میوه می دهند و نه هر سال.

هرس صحیح آلو در بهار، قبل از شروع حرکت فشرده آب میوه ها، از وقفه در رشد درخت جلوگیری می کند و به شما امکان می دهد شکل دلخواه را به آلو بدهید:

با سطوح نادر؛
با بوته ها؛
هرم کوتوله؛
ستون ها.
زمان هرس آلو
درخت آلو را می توان در هر زمانی از سال به جز زمستان هرس کرد.

هرس تابستانی معمولا در ماه ژوئن انجام می شود.
در پاییز، هرس در پایان روند رویشی، پس از ریزش برگ ها انجام می شود. به تعویق انداختن روش توصیه نمی شود – با شروع یخبندان، شاخه های تازه بریده شده کمی یخ می زنند و سال آینده بیماری لثه و سوراخ یخ زدگی در نقطه برش ایجاد می شود.