کاربرد لیمو در آشپزی روزمره!

لیمو ترش زرد جهرم برای ما زندگی است ممکن است نتوانید آنها را مانند پرتقال پوست بگیرید و بخورید، اما آنها یکی از همه کاره ترین میوه های موجود هستند، چه یک کیک لیموی خوشمزه درست کنید یا یک کاری مرغ لیموی تند، می توانید از این میوه هم در آشپزی شیرین و هم در آشپزی خوش طعم استفاده کنید.

همچنین، این فقط پخت و پز نیست! لیمو را در پزشکی، تمیز کردن آشپزخانه یا حتی رنگ کردن موهایتان استفاده کنید با چند میوه می توانید این کار را انجام دهید!؟

در این مقاله، بسیاری از حقایق جالب در مورد لیمو را خواهید یافت که واقعاً شما را شگفت زده خواهد کرد، به عنوان مثال، آیا می دانید که آنها برای اولین بار در سال 200 پس از میلاد در جنوب ایتالیا معرفی شدند؟ بعدها در سال 700 بعد از میلاد مردم در ایران و مصر شروع به کشت آن کردند.

با کمال تعجب، لیمو ترش سه فصل برای اولین بار در سال 1493 در آمریکا معرفی شد بهترین قسمت این است که کریستف کلمب دانه های لیمو را به آمریکا آورد انگار کلمب به اندازه کافی یک افسانه نبود، او میوه های عجیب و غریب را نیز به نقاط مختلف جهان آورد، اگر می خواهید حقایق لیموترش را یاد بگیرید، به خواندن ادامه دهید! امیدواریم تا پایان این مقاله شما هم مانند ما لیمو را دوست داشته باشید!

16 حقیقت جالب درباره لیمو ترش زرد شیراز
1. منشا لیمو از آسیاست
آیا می دانستید منشاء لیمو از آسیا است؟ اگرچه لیموها اکنون بیشتر با فلوریدا و جنوب اروپا مرتبط هستند، لیموها ابتدا از شمال برمه، شمال شرق هند و چین آمدند.

2. لیمو بهترین منبع ویتامین C است
پرتقال ها را کنار بگذارید، ما یک قهرمان جدید ویتامین C داریم اگر کمبود ویتامین C دارید، لیمو را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید یک لیموترش 53 میلی گرم ویتامین C در هر 100 گرم دارد و اگر از لایه بردار استفاده می کنید، 123 میلی گرم ویتامین C در هر 100 گرم است این بسیار بیشتر از بسیاری از میوه ها است، بنابراین لیموترش بیشتری بخورید!

4. می توانید در طول سال لیمو ترش نارس تهیه کنید
اگر در همه چیز عاشق لیمو هستید، خبرهای خوبی برای شما وجود دارد درختان لیمو در طول سال لیمو تولید می کنند و به شما امکان می دهد در هر فصل از طعم معطر آن لذت ببرید.

5. برگ درخت لیمو یک چای خوشمزه را درست می کند
آیا می‌دانستید که می‌توانید از برگ‌های درخت لیمو برای تهیه یک چای شگفت‌انگیز خوشمزه استفاده کنید؟ نت مرکباتی از لیمو دارد و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای شما مفید هستند.

  • منابع:
    1. 16 Fun Facts About Lemons
  • تبلیغات: 
    1. سقوط قیمت سکه و دلار در اسفندماه
    2. استفاده افراد مشهور از روبالشی‌های ابریشمی
    3. نکات طلایی برای میلیاردر شدن
    4. مادری که با فلفل توانست جان دخترش را نجات دهد اما…