گردو یاسوج که برای بیماران سرطانی قدغن است

این مطالعه توسط محققان دانشگاه دلاور آمریکا انجام شد و در مجله علمی (Heliyon) منتشر شد.

محققان به گروهی از موش‌های نر مبتلا به مشکلات باروری رژیم غذایی دادند که ۱۹.۶ درصد کالری آن از آجیل تامین می‌شد، که معادل حدود ۷۵ گرم آجیل در روز در انسان است.

در این آزمایش‌ها محققان دریافتند موش‌هایی که به طور منظم گردو یاسوج می‌خورند، کیفیت مایع منی را از نظر حرکت و ساختار در مقایسه با موش‌هایی که آن را نمی‌خورند، بهبود بخشیده‌اند.

محققان گفتند که گردو کیفیت اسپرم را با کاهش اکسیداسیون لیپید بهبود می بخشد ، فرآیندی که می تواند به اسپرم آسیب برساند.

محقق اصلی دکتر پاتریشیا A. مارتین دی لئو “چیز قابل توجه این است که ما دریافتیم که گردو در واقع می تواند با کاهش آسیب به سلول های اسپرم به بهبود کیفیت اسپرم کمک کند.”

وی افزود که تحقیقات بیشتری برای درک مواد مغذی خاص موجود در گردو که می تواند تعداد اسپرم را بهبود بخشد، مورد نیاز است.

ردو برای قلب مفید است
گردو برای قلب مفید است
تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان های سالم موجود در گردو برای حفظ سلامتی بسیار مفید است و فواید این مواد بین دو تا ۱۵ برابر بیشتر از ویتامین E است.

وب سایت American Health Jockey بیان کرد که گروهی از محققان دانشگاه اسکرانتون در پنسیلوانیا، ایالات متحده، مطالعه ای انجام دادند که در آن آنتی اکسیدان های موجود در 9 نوع آجیل را مقایسه کردند: گردو، بادام، پسته، فندق، آجیل برزیل، بادام هندی، نخود. و اسپند و دریافتند که بیشترین درصد در گردو یافت می شود.

آنها اظهار داشتند که سطح آنتی اکسیدان ها می تواند از بدن در برابر مواد شیمیایی مضر طبیعی مرتبط با ایجاد بیماری محافظت کند و از بیماری قلبی محافظت کند.

اما آنها اشاره کردند که خوردن آجیل خام بهتر است زیرا گرما باعث کاهش کیفیت آنتی اکسیدان ها می شود.

محققان تاکید کردند که خوردن مقدار روزانه گردو یک راه ساده و سالم برای جلوگیری از بیماری قلبی است.

این تحقیق در بیست و چهل و یکمین نشست ملی انجمن شیمی آمریکا در کالیفرنیا ارائه شد.